adform track

Apple on julkaissut korjausohjelman MacBook Pro 15” (Mid-2015) malleille, jotka on myyty syyskuun 2015 ja helmikuun 2017 välillä. Laitteiden akut saattavat ylikuumentua ja luoda näin turvallisuusriskin. Ongelma ei kuitenkaan koske kaikkia kyseisen mallin tietokoneita.

Pääset tarkistamaan, kuuluuko koneesi vialliseen erään Applen sivuilta alla olevasta linkistä. Applen julkaisemassa tiedotteessa kerrotaan, että kaikki korjausohjelmaan kuuluvat laitteet lähetetään Applen korjauskeskukseen korjattavaksi. Suomen tapauksessa tämä tarkoittaa sitä, että Applen valtuuttamat huoltoliikkeet lähettävät koneet Keski-Eurooppaan huollettavaksi. Korjausohjelmaan kuuluvien koneiden huoltoaika on julkaisun mukaan jopa 2-3 viikkoa. Vastaanotamme huoltoja kaikissa toimipisteissämme sekä postitse, tarkemmat tiedot postitukseen löydät nettisivuiltamme.

Muista ennen huoltoa:

1. Varmuuskopio - On mahdollista, että koneesi palaa tyhjennettynä takaisin. Teethän siis varmuuskopion tiedoistasi ennen huoltoa. Voimme varmuuskopioida tietosi myös huoltomme levylle (69 €). Jos koneella on arkaluontoista dataa, suosittelemme sen tyhjennystä ennen huoltoon tuomista. Tector tai Apple ei ole vastuussa huollon yhteydessä kadonneesta datasta.

2. Salasana - Jotkin Applen testit vaativat pääkäyttäjän salasanan. Suosittelemme, että luotte koneellenne uuden admin-käyttäjätunnuksen yksinkertaisella salasanalla, jonka avulla testit saadaan suoritettua. Tectorin tai Applen työntekijät eivät selaa tiedostojasi.

3. FileVault/EFI/DEP - Laitteella olevat lisäsuojaukset tulee purkaa ennen huoltoa. Jos koneella on arkaluontoista dataa, jonka vuoksi lisäsuojaus on otettu käyttöön, suosittelemme laitteen tyhjennystä ennen huoltoon tuomista.

https://support.apple.com/fi-fi/15-inch-macbook-pro-battery-recall

Maksutavat